Sådan markedsfører byggefirmaer sig i 2021

0
1039
Byggeri

Rigtig mange danske byggefirmaer kan i disse år berette om rekordomsætning og flotte vækstkurver, hvilket er meget glædeligt.

Trods danskernes store lyst til at kaste sig ud i byggeprojekter, herunder nybyg, renovering og modernisering, så er det stadig nødvendigt for byggefirmaerne at markedsføre sig. Der er nemlig kamp om kunderne, hvorfor det gælder om at være synlig i lokalområdet. Hvordan byggefirmaerne løser dette, vil vi gerne dykke ned i sammen med dig.

Offline markedsføring

Offline markedsføring – eksisterer det virkelig stadig i 2021?

Ja, denne form for markedsføring eksisterer, og den virker i høj grad, hvis man skal stole på flere store undersøgelser.

Offline markedsføring er noget, som rigtig mange byggefirmaer benytter sig af, og de har rent faktisk ret stor succes med det. Der er dog ingen regler uden undtagelser.

Nedenfor fremhæver vi nogle af de offline markedsføringsaktiviteter, som hører til blandt de mest brugte i byggebranchen:

  • Bilreklamer – Med en bilreklame (folie monteret på en bil eller varevogn) er der rig mulighed for at opnå stor synlighed i lokalområdet. De fleste byggefirmaer råder over flere biler, som kommer vidt omkring i løbet af en arbejdsuge. Disse biler bliver set af rigtig mange bilister, fodgængere og cyklister, hvilket der er god grund til at udnytte. Find eksempler på, hvordan det kan gribes an via Billig-bilreklame.dk.
  • Flyers – Flyers er en anden form for offline marketing, der fungerer rigtig godt for ikke mindst byggefirmaerne. Ved at dele flyers ud til de lokale borgere på gaden eller ved at gå fra postkasse til postkasse kan man komme ud med et eller flere budskaber og i samme ombæring udbrede kendskabet til sit byggefirma. For at holde udgifterne og tidsforbruget nede kan man med fordel hyre en eller flere ungarbejdere, der kan gå rundt med reklamematerialerne.
  • Avisreklamer – Er målgruppen afgrænset til et mindre geografisk område, så kan der være god idé i at købe annonceplads i en eller flere aviser. Selv i 2021 bliver der nemlig købt og læst aviser i hele landet. Det kan især være et godt medie, hvis målgruppen er det lidt ældre publikum.

Online markedsføring

Online markedsføring er fremtiden – er det ikke?

Jo, men der vil stadig være brug for offline markedsføring.

Selvom offline markedsføring fungerer glimrende for mange byggefirmaer, så er det ingen hemmelighed, at mange også tyr til online annoncering. Det gælder bl.a. følgende markedsføringsformer:

  • Google Ads – Flere og flere byggefirmaer finder ud af, at de kan få nye kunder i hus ved at byde på udvalgte søgeord vha. Google Ads. For byggefirmaet med base i København kan det f.eks. være relevant at byde på søgeord såsom københavnsk byggefirma, byggefirma i København, byggefirma Kbhfl.
  • Sociale medier – Derudover kommer man næsten ikke udenom at kigge mod de sociale medier. Der er i hvert fald utallige eksempler på, at man kan pushe omsætningen markant ved at være aktiv på de sociale medier og ved at interagere med sine potentielle kunder fra lokalområdet.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her